Projectomschrijving

Arriva: Zomercampagne ‘Ons Brabants Bustientje’

Arriva Nederland is onderdeel van de Arriva Groep. Arriva Groep is het eigendom van Deutsche Bahn.

Als een van de grootste openbaar vervoerders regelt Arriva het openbaar vervoer in de provincies Drenthe, Flevoland, Fryslân, Gelderland, Groningen, Noord-Brabant, Overijssel en Zuid-Holland.  In deze regio’s biedt Arriva met ruim 1200 bussen en ruim 100 treinen een slim aansluitend openbaar vervoernetwerk aan waarbij bus en trein elkaar optimaal aanvullen. In nauwe samenwerking met Arriva en de Provincie Noord-Brabant ontwikkelden wij de succesvolle zomercampagne ‘Ons Brabants Bustientje’.
.

Vraag
Ontwikkel binnen 2 weken een erg aantrekkelijke en zeer opvallende zomercampagne voor al het busvervoer in de provincie Noord-Brabant waardoor de bussen in de zomerperiode vol zitten en veel nieuwe consumenten de kans krijgen om op een heel aantrekkelijke manier kennis te maken met de bus.

Oplossing
Er is gekozen om met een groep van maximaal 10 personen een hele dag met alle Arriva bussen door Brabant te reizen voor slechts  één tientje. Niet verwonderlijk dat het product daarom de naam “Ons Brabants Bustientje” gekregen heeft.

Resultaat
Er is een actiematige campagne opgezet. Alle denkbare middelen zijn hierbij ingezet. Denk hierbij aan abri’s, (online) advertenties, promotieteams met flyers, radio- en tv-commercials, posters en (natuurlijk) busreclame.

Een bushokje met daarin een abriposter van ons brabants bustientje
Foto van belettering op een Arriva bus
TFT scherm ons brabants Bustientje
Tekening mock-up van belettering op een Arriva bus