Projectomschrijving

Een restyle voor de huisstijl van NimaGen

NimaGen is een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in toepassingen op het gebied van biowetenschappen voor Research & Development en diagnostiek. NimaGen ontwikkelt en levert een breed scala aan kwaliteitsproducten voor sequencing, (real-time) PCR, DNA analyse en Molecular Cloning voor moleculaire labs.

Vraag
CommunicatieKrachten is gevraagd mee te denken over de positionering en uitstraling van NimaGen. NimaGen is groeiende en wil een professionaliseringsslag maken met hun communicatieuitingen, zowel offline als online.

Oplossing
Omdat een aantal belangrijke beurzen aanstaande waren is als eerste gekeken naar het te gebruiken beursmateriaal. Voor zowel de productfolders als de beurswanden is een nieuwe stijl opgezet. Deze stijl is de basis voor alle communicatie en huisstijluitingen.
Tegelijkertijd is een analyse gemaakt naar de vindbaarheid van de website. De website is geoptimaliseerd en de lopende Adwords campagne verfijnd.

Resultaat
Er is een professionele stijl neergezet door gebruik te maken van een strakke vormgeving in combinatie met een  herkenbaar lettertype, tabellen, kleuren, illustraties en fotografie. Door de beursuitingen en productfolders als eerste onder handen te nemen is binnen korte tijd een eenduidige professionele uitstraling neergezet. Met deze nieuwe vormgeving kunnen ook uitingen in de toekomst met deze professionele uitstraling worden vormgegeven.
Online is resultaat behaald door de juiste zoektermen te gebruiken voor de Adwords campagne. Hierdoor wordt de site hoger in de Google ranking en komen kwalitatief betere bezoekers op de website.

Om online nog beter vindbaar te zijn wordt op dit moment gewerkt aan het responsive maken van de website. Ook zal de vormgeving van de website worden aangepast naar de nieuwe stijl.

Voorbeeld van een Nimagen folder met een restyle van de huisstijl
Voorbeeld van een Nimagen stand voor op de beurs