Arriva Nederland

Als een van de grootste openbaar vervoerders regelt Arriva het openbaar vervoer in de provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Noord-Brabant, Overijssel en Zuid-Holland. In deze regio’s biedt Arriva met ruim 1200 bussen en ruim 100 treinen een slim aansluitend openbaar vervoernetwerk aan waarbij bus en trein elkaar optimaal aanvullen.

Vraag

Arriva heeft ons gevraagd om binnen twee weken een aantrekkelijke en opvallende zomercampagne te ontwikkelen voor al het busvervoer in de provincie Noord-Brabant. De campagne moet ervoor zorgen dat de bussen in de zomerperiode vol zitten.

Logo Arriva

Onze aanpak

Om in korte tijd een fors aantal extra busreizigers aan te trekken, besloten we ons te richten op groepen die in de zomer samen op pad gaan. Denk bijvoorbeeld aan vriendengroepen die festivals bezoeken en families die samen een uitje plannen. Voor groepen die de auto als alternatief hebben moesten we wel met een goede deal komen. We hebben daarom bedacht om een kaartje aan te bieden voor een groep van 10 personen voor slechts één tientje. Je kunt daarmee een hele dag met alle Arriva bussen door Brabant reizen. Om te benadrukken dat deze aanbieding speciaal voor Brabanders is en het ‘wij-gevoel’ op te roepen, hebben we het kaartje “Ons Brabants Bustientje” genoemd.

Het resultaat

We hebben een actiematige campagne opgezet, waarbij we kozen voor een juiste mix aan middelen. Denk aan abri’s, (online) advertenties, promotieteams met flyers, radio- en tv-commercials, posters en (natuurlijk) busreclame. Met trots kijken we terug op deze campagne, want deze bleek een groot succes!

Wil jij ook impact maken met een creatieve campagne? Neem contact op met ons, dan maken we graag kennis met je.

portfolio