Asito & Tisser

Dagelijks werken er zo’n 10.000 schoonmaakkrachten van Asito aan een schone werk- en leefomgeving. Asito is al meerdere keren uitgeroepen tot best gewaardeerde schoonmaakbedrijf en dat zijn ze niet voor niets. Ze vinden het belangrijk om koploper in de branche te blijven en op de veranderende (arbeids)markt in te spelen. Daarom is in 2018 een dochteronderneming opgericht, genaamd Tisser. Dit bedrijf faciliteert een dienstverlening die volledig via een digitaal platform wordt ondersteund.

Vraag

Een transitie in het algemeen kan veel impact hebben op de belanghebbenden. Hoe krijg je medewerkers bijvoorbeeld mee in de verandering van Asito naar Tisser? Doordat we al vaker hebben samengewerkt met Asito weten zij waar onze kwaliteiten liggen. We waren daardoor top-of-mind toen ze een partij zochten om deze transitie in goede banen te leiden.

Logo Tisser

Onze aanpak

Om de transitie in goede banen te leiden was het belangrijk om zowel Asito als Tisser en hun belanghebbenden eerst beter te leren kennen. We hebben daarom gesprekken gevoerd met de stakeholders en in een aantal strategische sessies een heldere koers geformuleerd. Hierna konden we een goed plan schrijven voor zowel de interne- als externe communicatie met als belangrijkste doel om alle belanghebbende goed te informeren. Doordat we zelf over de juiste creatieve krachten beschikken, hebben we de communicatiemiddelen ook zelf vormgegeven.

Het resultaat

Communicatie rondom de transitie

Bij de transitie hebben we een interne communicatiestrategie ontwikkeld. Om privacy-redenen kunnen we de resultaten van deze case niet volledig toelichten.

Nieuwe huisstijl

Onze creatieve afdeling heeft meerdere communicatie-uitingen ontwikkeld voor zowel intern als extern gebruik. Hierbij hebben we gekeken naar de verschillen tussen Asito en Tisser. Asito straalt vertrouwen en expertise uit. Tisser draagt kwaliteit, vernieuwing en flexibiliteit als belangrijkste waarden. De huisstijl van Asito bestaat vooral uit de kleuren donkerblauw, oranje en rood. Tisser daarentegen oogt wat hipper en frisser, met als primaire kleur lichtblauw. De huisstijlen van Asito en Tisser hebben onze vormgevers versmolten tot één nieuwe huisstijl. Door beide huisstijlen op een creatieve manier terug te laten komen en elementen eraan toe te voegen, hebben we een eigen huisstijl gecreëerd. Deze is voor alle communicatiemiddelen rondom de transitie gebruikt.

Kun jij ook wel professionele hulp gebruiken bij een intern communicatievraagstuk? Of kan je huisstijl wel een frisse wind gebruiken? Laat het ons weten!

Asito Tisser werknemers
Schoonmaakster animatie
portfolio