Smulderstextiel.nl

Smulderstextiel.nl is aanbieder van de grootste beddengoedcollectie van Nederland. Het familiebedrijf is opgericht in 1927 en wordt inmiddels gerund door de vierde generatie. In 2006 is het bedrijf gestart met een kleine webwinkel die vandaag de dag is uitgegroeid tot de professionele shop smulderstextiel.nl.

Vraag

Waar staat Smulderstextiel.nl voor? Op die vraag wil het bedrijf een eenduidig antwoord kunnen geven. Het bedrijf is in de afgelopen jaren hard gegroeid, maar de focus ontbreekt. De identiteit van Smulderstextiel.nl is niet helder. Aan ons de uitdaging om daar verandering in te brengen.

Logo van Smulderstextiel

Onze aanpak

Onze aanpak hebben we verdeeld in twee stappen. We zijn gestart met een archetypesessie om de merkidentiteit te bepalen. Op een interactieve manier achterhalen we zo precies wat het DNA is van Smulderstextiel.nl. In stap twee hebben we ons gericht op de strategie. Om deze helder te krijgen hebben we gebruik gemaakt van het Strategisch Communicatieframe. Deze tool die we hebben ontwikkeld dwingt je om na te denken over je visie en doelen. In een aantal sessies brengt dit je naar een heldere en beknopte strategie.

Het resultaat

Door middel van de archetypesessie hebben we een inspirerende en betekenisvolle positionering voor Smulderstextiel.nl ontwikkeld. Deze sluit het beste aan bij het archetype ‘Caregiver’, die graag voor iemand zorgt en bijdraagt aan een harmonieuze sfeer en omgeving. Bij de ‘Caregiver’ gaat het om hulp, verbondenheid, sfeer en harmonie. Dit is precies waar Smulderstextiel.nl voor staat.

Uit de strategische sessies is bovendien een heldere koers gevloeid. We hebben een stip op de horizon gezet waar Smulderstextiel.nl nu verder me aan de slag kan.

Wil jij ook een beknopte en heldere strategie op één A4? En neuzen die allemaal dezelfde kant op staan? Dan helpen we je graag!

portfolio